Promenad

Hejsan.
Kom precis tillbaka efter en promenad.
Samma runda som sist fast 4 minuter snabbare =)
Ökade tempot lite.
Kändes som att det gick jätte fort, men kanske bara för att jag hade sällskap i telefonen av älsklingen.
Snart måste jag hoppa in i duschen, känner mig lite svettig =)
Gud vad duktig jag känner mig som går ut och promenerar, så jävla bra jag e =)

Idag ska jag och Therese förmodligen förbi Ica Maxi, jag hoppas på det.
Så jag kan köpa en bingolott och lite mat att äta, den börjar nämligen ta slut.

Nämde jag förresten att jag bakade igår?
Dock inte till mig själv utan till Therese.
Jag ville överraska henne med nybakta dumle muffins, och för att jag saknar att baka.
Jag älskar ju att baka, och hoppas på att jag i framtiden kan öppna ett eget konditori.
Therese vaknade iaf upp av doften och provsmakade en direkt.
Och hon tyckte dom va skit goda så det var ju bra =)

Här kommer receptet och en bild:
14 portioner
Stora formar, 6 st/plåt

2 dl strösocker
125 g margarin
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 dl mjölk
14 st
Dumle-kolor

Vanilj
strössel
1 dl vetemjöl
3/4 dl socker
2 tsk
vaniljsocker
50 g smält smör
Sätt ugnen på 225°C. Vispa socker och matfett poröst, tillsätt äggen ett i taget under omrörning. Blanda vaniljsocker, bakpulver och vetemjöl. Rör ner mjölblandningen samt mjölk, blanda till en smet. Fyll muffinsformarna till hälften med smeten, lägg en Dumle-kola i vardera muffinsform. Blanda alla ingredienser till strösslet och strö detta över muffinssmeten i formarna. Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.


Jag smälte även lite vitchoklad och hällde över vissa.
Kanske inte så jätte vackra men smaken är huvudsaken =)


Nej nu blir det duschen.

Peace & Love / Natalie




Kommentarer
Postat av: M

Vad duktig du är de ser jättegoda ut. Dom ska jag baka imorrn :))

2011-10-27 @ 14:49:31
Postat av: maria

Va gott!!



Jag är inte såp förtjust i dumle men jag kan väl bara byta ut till nonn annan choklad!!



Kram Maria

2011-10-27 @ 15:14:36
URL: http://iahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0