Money, money, money...

Hej igen!
Tog min vanliga runda och hade skit bra musik i öronen.
And guess what?? Jag gick den 3 minuter fortare än sist. Dvs 7 Minuter fortare än första gången.
Men fan jag vill hitta en bra runda men hur ska jag kunna göra det.
Jag tänkte ju ta samma väg som igår, men kom på att jag faktiskt gick en bit på en väg intill massa villor. Och tycker inte att det är en sån bra idé.
Jag gillar inte heller att gå sträckor och sen vända, vill liksom att den ska gå runt.
Det blir nog bättre sen när jag åker till älsklingen, han kan ju bra vägar.

Sitter och googlar runt lite och kollar efter bra övningar för att få smalare och fastare lår, och fastare rumpa.
Kan ju inte göra några magövningar ännu eftersom det är så kort inpå operationen, och såren inte är läkta.
Har iaf hittat lite övningar som verkar vara bra, det märker vi när jag testat dom, ska nog göra det lite senare.

Idag har jag också googlat runt lite för att hitta någon fond man kan söka pengar ifrån, är ju faktiskt HELT pank.
Förra året när jag gjorde en sen abort i vecka 18, vilket betyder att jag födde fram fostret med riktiga värkar och sånt. själva aborten ledde till att jag deprimerad och gick på samtal hos en kurator.
Hon tyckte att jag skulle få göra något roligt och gav förslag att vi skulle söka fonder från Södersjukhuset.
2 dagar senare ringde hon och berättade att dom beviljat mig 3000 kr.
Det satt väldigt bra ska jag säga er.
Men nu vill jag söka en fond igen men kan inte söka därifrån eftersom det var i samband med aborten.
Är det någon som har bra tips på vart man kan söka fonder?
Jag har mailat till en diakon i en kyrka så hoppas på att han svarar, och att dom har fonder att söka.
Men som jag förstått det kan man söka många olika, vilket jag vill göra eftersom jag verkligen inte har några pengar alls.

Just nu sitter jag och tittar på tv och dricker nyponsoppa, nu har jag fan inte mycket mat kvar, en halv liter filmjölk och några pulversoppor. Så socbidrag behöver jag bli beviljad nu nu nu eller vinna på lotto.
Kanske vinst på bingolotto ikväll, men de tror jag inte.

Skriver mer senare, har inte så mycket mer i huvudet.

Puss & kram / Natalie

Kommentarer
Postat av: Ida Tallhed

du får byta håll å gå motsatt väg varannan gång så blir de mindre tråkigt att gå samma sträcka :)

2011-11-01 @ 20:10:16
URL: http://idatallhed.se
Postat av: Ida Tallhed

gällande fonder.. i vilket ändamål? för mat och såant eller kläder, hyra eller vad gäller det? Om man inte får från soc så finns de många ställen att vända sig till :) Har själv sökt ett par gånger för olika saker. Hjälpmedel för min ADHD, matpengar, kläder och sånt när soc vägrat hjälpa oss trots at vi levde på bara 7500kr per månad TILLSAMMANS! :O uch..



- röda korset

- lions

- frälsningsarmén

- svenska kyrkan

- andra kyrkor i kommunen

- majblomman

- kommunen brukar ha vissa fonder ibland



jag har fått hjälp av svenska kyrkan, frälsningsarmén och majblomman :) fick hjälp att köpa lite kläder, fick hjälp med pengar för att kunna betala en resa för barnen och väntar nu svar från kommunen för betalt hjälpmedel :)



Lycka till <3

2011-11-01 @ 20:15:06
URL: http://idatallhed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0