Fisksoppa

Heej!
Nu är jag i Stockholm igen, kändes jobbigt att lämna älsklingen men vi ses ju igen=)
Sitter hemma hos Therese och väntar på bingolotto.
Hon e på jobbet och jag håller på att laga fisksoppa.
Jag som inte ens äter fisk annars. Men jag har ju sagt till mig själv att jag ska försöka äta fisk och massa annan nyttig mat efter operationen. Det luktar jätte gott och det smakar faktiskt gott =)
Det jag har i soppan här :

1 Palsternacka
1 Kålrot
2 morötter
3 potatisar
1/4 purjolök
1 gullök
400 gr torskfile
1 och 1/2 liter grönsaksbuljong
och sen lite olika kryddor.


Självklart ska jag mixa soppan också så den blir slät.
Dietisten på Ersta sa att det bästa är att laga soppa och frysa in innan operationen,
 så man har när man får komma hem igen.
Nej det här blir nog skit bra =)

nu har bingolotto börjat.
uppdaterar mer senare =)

Peace & Love / Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0